מה הופך ייעוץ עסקי לכזה שעובד?

מה הופך ייעוץ עסקי לכזה שעובד?

ניהול העסק יכול להיות משימה לא פשוטה שכן הוא כולל עמידה בלא מעט יעדים ומטרות. ביצוע המשימות על מנת להצליח להשיג את אותן מטרות מצריך לעיתים ייעוץ עסקי שיידע לכוון את בעל העסק ולהדריך אותו כיצד לנהל את משאבי האנוש של החברה, צוות העובדים ואף הנהלת החשבונות. יועץ עסקים מוריד מעניק מהידע והניסיון שלו לבעל העסק ומראה לו כיצד ניתן להגדיל ולהרחיב את העסק שלו.

ייעוץ עסקי  – מהו?

יועץ עסקי עובד בשיתוף פעולה יחד עם בלי עסקים ומנהלי חברות על מנת להפוך את בית העסק או החברה למקום שמתופעל ביעילות ומגיע לרווחים גבוהים. ייעוץ עסקי כולל גם זיהוי בכשלים אפשריים באופן בו העסק מתנהל ומציע פתרונות אפשריים ודרכים להתגבר על כל אותם מכשולים שמונעים מהעסק לעמוד ביעדים שהוגדרו מראש. 

יייעוץ עסקי יכול לסייע לבעל עסק כמעט בכל תחום אשר קשור לניהול ובניית העסק וישנם יועצים שמתמקדים בתחומים יותר ממוקדים ולעומתם יועצים שמתעסקים יותר בניהול ושיפור התהליכים הכלליים בחברה. ייעוץ עסקי תמיד כולל בתוכו את זיהוי המכשולים שמונעים את התפתחותך החברה, זיהוי השינויים הנדרשים והאופן שבו יש ליישם אותם, הכשרה שנדרשת למנהלים ולצוות העובדים, הבאת רעיונות חדשניים שיאפשרו לרענן את תהליכים העבודה הקיימים בעסק, יישום של תוכניות חדשות, ביצוע הערכות עובדים, העסקה ופיטורים של עובדים במידת הצורך, סיוע ביצירת קשרי עבודה עם עסקים אחרים, ניתוח והתאמה של תקציב העסק ואיתור מקורות מימון אפשריים שיאפשרו גדילה וצמיחה של העסק.

‌אילו עסקים צריכים ייעוץ עסקי?

כל בעל עסק מתחיל או צריך לקבל ייעוץ עסקי אך ישנם מקרים בעלי מאפיינים מיוחדים שבהם קבלת ייעוץ עסקי יהיה הכי מהותי. מקרים אלה כוללים חברות סטארט-אפ שיכולות לצמוח, לגדול ולבסס את המעמד שלהם,  עסקים ותיקים שזקוקים לנקודת מבט חדשה ורעננה שתגדיל את מחזור ההכנסות ותפנה לקהל יעד חדש וברות שיוצאות עם קמפיין חדש וזקוקות לשירותים של ייעוץ עסקי על מנת לבצע סקר שוק ומחקר לפני יציאת הקמפיין. מקרים נוספים כוללים חברות שמתרחבות ומוסיפות מחלקה עם תחומי אחריות שונים שמצריכים גיוס של האנשים המתאימים והגדרת התפקידים החדשים, חברות שלא מצליחות לעמוד בתקציב השנתי או החודשי שקבעו לעצמם ואף עסקים שמנסים שביססו את מעמדם מבחינה כלכלית אך כעת מעוניינים לצמוח ולגדול.

מה הופך ייעוץ עסקי ליעיל?

שכירת שירותיו של יועץ עסקי יכולה להעניק יתרונות להתנהלות של העסק. ייעוץ עסקי מעניק נקודת מבט חיצונית שמשולבת עם מומחיות, ניסיון ותובנה שמבוססת על מחקרים ועבודה קודמת מול חברות אחרות. ייעוץ עסקי מעניק לבעל עסק את הכלים והדרך ליצור משאבים לבניית תוכניות והגשמה שלהן. ייעוץ עסקי מעניק לבעל העסק "מבט מלמעלה" על ההתנהלות השוטפת, פעולה שבעל העסק או עובד מתוך החברה אינם יכולים לבצע וזאת אחת הסיבות שייעוץ עסקי עובד. למי שמגיע מתוך החברה קשה מאוד לראות את התמונה השלמה ונקודת המבט הרעננה היא שמאפשרת יצירת שינוי אמיתי. כמו כן, ייעוץ עסקי מיושם בתעשיות שונות וגודל החברה גם הוא משתנה – המומחיות שנצברת מניסיון מול חברות מתחומי תעשייה אחרים, מותאמת לענף החדש והופכת את הייעוץ ליעיל ומצליח. במרבית מן החברות, תהליך יצירת קמפיין חדש או תוכנית עסקית חדשה לוקח לא מעט זמן אך באמצעות ייעוץ עסקי, ההליך הוא הרבה יותר בריר ומהיר וניתן ליישם אותו בקלות. היכולת של יועץ עסקי לזהות את נקודות החוזקה והחולשה בחברה הופכת אותו לכלי הכרחי וחיוני בתהליך השינוי או ההתפתחות של העסק. סיבה נוספת לכך שתהליך ייעוץ עסקי הוא יעיל היא שתהליך הייעוץ כולל גם זיהוי של נקודות תורפה בהוצאות של החברה ומעניק פתרונות יצירתיים שעוזרים לעמוד בתקציב השנתי שנקבע.

ביקורת בונה

כל עצה שניתנת על ידי יועץ עסקי חייבת להתקבל כביקורת בונה – המטרה של היועץ היא לשפר תהליכים באמצעות נקודת מבט חדשה שמביע עימו ולא להעביר ביקורת באופן אישי על בעל העסק או המנהל של החברה. במקרים שבהם מדובר בעסק יחסית קטן והעבודה של היועץ נעשית ישירות מול בעל העסק, הדבר לעיתים יכול להווה מכשול כיוון שהבעלים מחובר רגשית אל העסק. כל בעל עסק צריך להבין שמשוב וחוות דעת הם חלק הכרחי מתהליך ייעוץ עסקי והמטרה היא לשקול מחדש ולשנות תהליכים קיימים בעסק שיביאו לבסוף לשגשוג ולצמיחה המיוחלת. ברגע שבעל העסק והיועץ מגיעים להסכמה בנוגע לשינויים שצריכים להתבצע, היועץ יוכל להתחיל ליישם את התוכנית ולארגן מחדש את העסק. 

מתי לשכור את שירותיו של יועץ עסקי?

אחת הסיבות העיקריות שייעוץ עסקי עובד היא שהבעלים מבין שיש צורך בשינוי ומתחיל ליישם את העצות של היועץ. שירותים של ייעוץ עסקי יכולים להיות רלוונטיים לפתרון בעיות במגוון תחומים בחברה בין אם מדובר בתכנון פיננסי לקוי, אי ציות לתקנות ונהלים או אסטרטגיה עסקית שגויה. מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ עסקי שמתמחה בבעיה הספציפית שמצריכה פתרון.

קצת עלינו

אנחנו ב – sales book  חורטים על דגלנו פרסום תוכן מעשיר בתחום הכלכלה.
אנחנו מאמינים שעם השכלה כלכלית נכונה השמיים הם הגבול.

כתבות אחרונות

רוצים להשאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו כדי לקבל את כל העדכונים הכי חמים!

התוכן באתר אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי