טיפים למשקיע המתחיל

טיפים למשקיע המתחיל

השקעה במניות יכולה להיות פעולה מאוד מאיימת שכן היא טומנת בחובה סיכוי להפסדים. מניות אינן דומות לחסכון או להשקעה בקרנות ולמי שאין מספיק ידע בתחום עלול לאבד את רוב ההון שבחר להשקיע. לכן, חשוב מאוד לקבל מידע בסיסי שבו יהיה ניתן להשתמש בחוכמה על מנת להתחיל להשקיע במניות. 

הדרכים השונות להשקיע בשוק מניות

השקעה בשוק מניות מצריכה סבלנות, הון עצמי להשקעה וזמן שבו מבצעים מעקבים על התנודות במניות והשינויים המתרחשים בהן מדי יום. השקעה בשוק מניות יכולה להיעשות במספר אפיקים:

  • מניות בודדות – השקעה שמצריכה זמן לבדוק ולחקור היטב את המניה שבה מעוניינים להשקיע באופן שוטף. סוג השקעה כזה דורש לא מעט סבלנות ואורך רוח על מנת לעשות את הפעולה בצורה חכמה שתניב רווחים. עבור מי שלא מעוניין לקרוא ולעבור על דוחות רבעוניים או לבצע חישובים מתמטיים בסיסיים, אפשרות השקעה זו פחות אטרקטיבית. 
  • השקעה בקרנות – רכישה של מניות בודדות יכולה להיעשות במקביל להשקעה בקרנות אשר מנוהלות באופן פעיל. ההשקעה היא לרוב בעלות נמוכה והיא כמעט מבטיחה תנובה של רווחים מדודים לאורך זמן. 
  • יועץ השקעות – למי שמעוניין להשקיע בשוק המניות אך אין ברשותו ידע בסיסי בתחום, עומדת האפשרות של תשלום ליועץ השקעות שיבחר מניות עבורכם. הוא ישקיע את הכסף תוך התחשבות במספר פרמטרים כמו יעד ההשקעה, רמת הסיכון, גיל ועוד. יועץ ההשקעות גם יפקח על ההשקעה ויבצע בה שינויים במידת הצורך לאורך זמן על מנת לוודא שההשקעה איננה יורדת לטמיון והיא מניבה רווחים יפים.

כמה כסף להשקיע במניות?

התחלה של השקעה בשוק מניות איננה מצריכה הון עצמי גבוה ואף מומלץ להשקיע בהתחלה סכום צנוע ולא להסתנוור מהאפשרויות והסכומים הגבוהים שאנשים בעלי ניסיון מרוויחים. אחת ההמלצות היא לא להשקיע סכום כסף שתזדקקו לו לפחות בחמש השנים הקרובות. הסבירות היא ששוק המניות יעלה לאורך זמן אך חוסר הוודאות מהווה סיכון גדול מדי בשביל מי שרק מתחיל להשקיע. כאשר אתם מנסים להחליט על גובה הסכום כדאי לקחת בחשבון את גילכם, ההכנסות החודשיות ומידת הסבלנות שלכם להשתתף בתהליך. פרמטר הגיל למשל הוא שיקול חשוב – ככל שהגיל עולה, כך פחות מומלץ לקחת סיכון ולהשקיע סכום גבוה במניות. אנשים צעירים יכולים להשקיע בשוק מניות כיוון שיש באפשרותם לספוג שנים רבות של עליות וירידות במניה שבה השקיעו. פנסיונרים זקוקים להשקעות שלהם לעיתים באופן מידי ולכן הסכום שמשקיעים צריך להיות בהתאם. דרך קלה לחישוב הסכום שכדאי להשקיע היא להחזיר 110 מגילכם – המספר שייצא לכם יהווה את האחוז מתוך ההון שלכם שכדאי להשקיע במניות. את כל השאר ניתן להשקיע באפיקים שמבטיחים הכנסה קבועה או אג"ח. הסכום עליו החלטתם לא צריך להישאר קבוע ויש באפשרותכם לבצע שינויים בהתאם לרמת הסיכון והסובלנות שלכם להמתין לרגע הנכון ליציאה. 

איך בוחרים סוגי מניות להשקעה

כאשר רוצים לבחור מניה להשקעה כדאי לבחור במניה של עסק שאתם מבינים את מהותו. השתדלו להימנע ממניות אגורה ולימדו את המושגים הבסיסיים של שוק ההון על מנת שתוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה. השקעה בשוק מניות מצריכה זמן ומעקב אחר שינויים שוטפים על מנת להימנע מפספוס יציאה כאשר מניה מתרסקת. השתדלו לשמור על תיק השקעות מגוון (מספר תחומים של עסקים) ונסו להימנע מהשקעה במניות שבהן יש תנודות גבוהות וקיצוניות מדי  – לפחות עד שתחזירו את ההון הראשוני שהשקעתם. הגיוון בתיק ההשקעות שלכם הוא חשוב אך עם זאת לא כדאי להתפזר יותר מדי – כאמור, בחרו בחברות שאתם מבינים את התחום בו הן עוסקות, כך תוכלו להיות יותר שקטים שאתם משקיעים בצורה נבונה. לאחר שתשימו לב כי אתם מסוגלים לבצע הערכות נכונות לפוטנציאל של מניות, תוכלו לבחון אפיקים, להרחיב את תיק ההשקעות ולהשקיע בתחומים נוספים.

הטיפ הכי חשוב למשקיע המתחיל בשוק מניות אשר יבטיח רווחים הוא המלצה לרכישת מניות של עסקים גדולים ומוכרים במחירים לא גבוהים והחזקה באותן מניות כל עוד העסקים שומרים על הרווחיות שלהם. שמירה על ההשקעה ולא יציאה מהירה כאשר המניה רק מתחילה לעלות והקפדה על אורך רוח גם בזמן תנודתיות שלה תניב תשואות גבוהות להשקעה.

קצת עלינו

אנחנו ב – sales book  חורטים על דגלנו פרסום תוכן מעשיר בתחום הכלכלה.
אנחנו מאמינים שעם השכלה כלכלית נכונה השמיים הם הגבול.

כתבות אחרונות

רוצים להשאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו כדי לקבל את כל העדכונים הכי חמים!

התוכן באתר אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי