השקעות אלטרנטיביות – מה זה אומר ובמה אפשר להשקיע?

השקעות אלטרנטיביות

מרבית האנשים המעוניינים להשקיע את כספם עושים זאת בדרך המסורתית באמצעות מניות ואגרות חוב. בין אם מדובר בחיסכון או בתזרים מזומנים, השקעות אלטרנטיביות הן דרך נוספת שדרכן ניתן להגיע לרווחים גבוהים. קיים מגוון רב של סוגי השקעות מהן ניתן לבחור שכל אחת מהן בעלת רמת סיכון ופוטנציאל לרווחים שונים.

מה הן השקעות אלטרנטיביות

השקעה אלטרנטיבית היא כל סוג של השקעה שאינו נחשב להשקעה מסורתית כמו מניות או אגרות חיוב, נכנס תחת הקטגוריה של השקעות אלטרנטיביות. כיוון שלהשקעות האלה יש קורלציה נמוכה יותר ביחס להשקעה מסורתית, הן לרוב משמשות רק למטרת גיוון תיק ההשקעות. כאשר מדובר בממסד גדול בעל תזרים מזומנים גבוה, השקעות אלטרנטיביות יכולות לכלול גם השקעה בנדל"ן כמו פרויקטים גדולים של בנייה. משקיעים פרטיים יכולים להתמקד בהשקעות קטנות יותר כמו איסוף ומסחר בפריטי וינטאג' או אמנות. כיוון שקיים מגוון כה רב של השקעות אלטרנטיביות, חשוב להכיר את הסיכונים והיתרונות של כל סוג השקעה לפני שעושים צעד ראשון בתחום. כל ידע שניתן לצבור לפני שמתחילים להשקיע יעמוד לרשותו של המשקיע וימנע ממנו לבצע פעולות שיגרמו להפסדים.

השקעות אלטרנטיביות בנדל"ן

שלא כמו השקעות מסורתיות בהן משקיעים בפריט לא מוחשי, השקעה בנדל"ן כוללת אדמות, שטחים חקלאיים, בתים, חנויות ובניינים. מדובר באחד הסופים הנפוצים של השקעות אלטרנטיביות כיוון שהוא כולל כמות נכסים להשקעה בלתי נדלית. השקעות אלטרנטיביות מסוג נדל"ן דומות מאוד באופיין להשקעה באגרות חוב כיוון שקיים פוטנציאל של קבלת תזרים מזומנים באופן שוטף מהנכס מדיירים שמשלמים שכר דירה (בין אם מדובר בבניין מגורים, בית פרטי או חנות). מטרת בעל הנכס הוא להגדיל את ערכו במשך הזמן במידה ובבוא היום יירצה למכור אותו ולכסות את המשכנתא במידה ולקח (עוד על לקיחת משכנתא) או לדרוש שכר דירה גבוה יותר עבורו – תהליך זה נקרא השבחת הון. הערכת שווי הנכס כוללת מספר פרמטרים כמו תזרים המזומנים שנכנס, מחירים של נכסים דומים שנמכרו, מיקום הנכס, טיב הנכס ועוד. על מנת להפוך למשקיע נדל"ן חזק ומצליח, חשוב לפתח כישורי הערכת נכס ולבחור בתזמון המתאים לביצוע הרכישה.

דרכים שונות להשקיע את הכסף שלך

השקעות אלטרנטיבות בסחורות

סחורות כמו משאבי טבע שונים, מוצרים חקלאיים, נפט, גז או מתכת יקרה נכנסים תחת הקטגוריה של השקעות אלטרנטיביות. כיוון שערכן אינן יורד בעקבות שינויים בשוק המניות, מדובר בהשקעות יציבות שיכולות להניב רווחים יפים למשקיעים. ערך הסחורות כמובן נקבע בהתאם להיצע והביקוש שקיים באותה תקופה – ככל שהביקוש גבוה יותר וההיצע נמוך יותר, כך ערך הסחורה יעלה ויניב רווחים גבוהים למשקיעים. ישנם פריטים שנחשבים למבוקשים בכל עת ולכן הם גם נחשבים למאוד נדירים. מדובר בסוג השקעה ותיק בתחום השקעות אלטרנטיביות שעדיין רלוונטי כיום. תחום זה יכול לכלול גם פריטי וינטאג' ייחודיים, אמנות ואף רכבים שעם השנים העלו את ערכם. 

קצת עלינו

אנחנו ב – sales book  חורטים על דגלנו פרסום תוכן מעשיר בתחום הכלכלה.
אנחנו מאמינים שעם השכלה כלכלית נכונה השמיים הם הגבול.

כתבות אחרונות

רוצים להשאר מעודכנים?

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו כדי לקבל את כל העדכונים הכי חמים!

התוכן באתר אינו מהווה תחליף ליעוץ מקצועי